۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

احادیث در مورد سنگسار چه میگویند؟(اسلام: دین مهربانی)

احادیث در مورد سنگسار چه میگویند؟

در احادیث تمامی فرق اسلامی در مورد سنگسار بسیار صحبت شده است و شکی وجود ندارد که پیامبر چندین بار حکم سنگسار داده است و افرادی در زمان وی سنگسار شده اند و این سنت در زمان حکومت ابوبکر و عمر و عثمان و علی نیز ادامه یافته است و توسط امامان شیعه ادامه پیدا کرده است. در کتب حدیث از جانب بیش از پنجاه نفر روایت شده است که در زمان پیامبر اشخاصی سنگسار شده اند. احادیث مربوط به سنگسار در تمامی کتابهای معروف حدیث از جمله صحیح بخاری، صحیح مسلم، سنن ابو داوود، نسائی، ترمذی و اصول کافی یافت میشوند. در اینجا به چند نمونه از این احادیث اشاره میکنیم.

صحیح بخاری جلد 8 کتاب 82 شماره 817

من میترسم که بعد از گذشت زمانی زیاد، کسی بگوید "به الله، ما آیه ای در مورد سنگسار در قرآن نمی یابیم"، و به همین دلیل با ترک یک وظیفه که الله آنرا وحی کرده است به گمراهی بروند. و مجازات سنگسار باید در مورد هر انسانی که ازدواج کرده باشد (مرد و زن)، و دچار دخول غیر شرعی شود، در صورتی که اگر شاهدان لازمه شهادت دهند و یا اینکه حاملگی و یا اعتراف اتفاق بیافتد پیاده شود. سفیان ادامه داد "من این حدیث را اینگونه به یاد می آورم" عمر گفت "به راستی که پیامبر خدا مجازات سنگسار را پیاده کرد و ما نیز بعد از او این کار را انجام دادیم".

صحیح بخاری جلد 8 کتاب 82 شماره 803

الشعبی نقل کرده است:

بعد از اینکه علی زنی را در یک روز جمعه سنگسار کرد، گفت "من او را طبق سنت رسول الله سنگسار کردم.".

صحیح بخاری جلد 7 کتاب 63 شماره 195

جابر روایت میکند:

مردی از قبیله بنی اسلم وقتی که پیامبر در مسجد بود به نزد وی آمد و گفت "من آمیزش جنسی غیر مشروع داشته ام." پیامبر چهره اش را از او به سوی دیگری برگرداند. مرد باز جلوی صورت پیامبر آمد و چهار شاهد علیه خودش آورد. پیامبر اورا صدا کرد و گفت "آیا تو دیوانه ای؟، و پرسید آیا تو ازدواج کرده ای؟" مرد گفت "آری" پیامبر دستور داد تا اورا در مصلی سنگسار کنند. وقتی سنگها از گوشه های تیزشان بر او برخورد کردند او فرار کرد، اما اورا در حرا گرفتند و بعد کشتند.

صحیح بخاری جلد 8 کتاب 82 شماره 813

ابن عباس نقل میکند:
وقتی معز بن مالک پیش پیامبر آمد (برای اعتراف کردن)، پیامبر به او گفت تو احتمالا تنها اورا (زن را) فقط بوسیده ای، یا به او چشمک زده ای و یا به او نگاه کرده ای. او گفت "نه ای رسول خدا!" پیامبر با حسن تعبیر به او گفت، "آیا به او دخول کرده ای؟"، راوی اضافه کرد، بعد از آن (بعد از اعتراف کردن وی) پیامبر دستور داد که او را سنگسار کنند.

صحیح مسلم کتاب 17 شماره 4191

عباده بن صامت نقل کرده است، که رسول الله میگفت "از من فراگیرید"، الله راهی را برای آنها مقرر کرده است. وقتی که مرد مجردی با زن مجردی زنا میکند باید آنها را صد ضربه شلاق بزنید و یک سال آنها را حبس کنید، و وقتی که مرد متاهلی با زنی متاهل زنا میکند آنها را باید صد ضربه شلاق زد و بعد آنها را سنگسار کرد.

صحیح مسلم کتاب 17 شماره 4201

ابن عباس گزارش داد که پیامبر به معز بن مالک گفت: آیا چیزی که در مورد تو به من رسیده است صحیح است؟ او گفت: در مورد من چه به تو گفته اند؟ پیامبر گفت: گفته اند که تو با یک کنیز (برده دختر) زنا کرده ای. او گفت آری من اینکار را کرده ام، و چهار بار به این گناه خود شهادت داد. سپس پیامبر اورا محکوم کرد و او سنسگار شد.


برگرفته از وب سایت زندیق

۱۹ نظر:

  1. خب که چی؟ چی را میخواهی ثابت کنی؟ سنگسار را؟ مگر مسلمونها منکر قانون خودشونند؟ نه! بلکه بهش افتخار میکنند.

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز
    حرف شما را قبول دارم
    ولی بسیاری از مسلمین فکر می کنند این قوانین از اسلام نیست و جمهوری اسلامی آن را اجرا می کند

    پاسخحذف
  3. کوروش بزرگ، که مظهر حقوق بشر و صلح و خرد ایرانی است، را رها کرده ایم و چسبیده ایم به یک مشت عرب نادان وحشی سوسمار خور. واقعا ایرانیان را چه شده است؟

    پاسخحذف
  4. pخوب از اعراب چه انتظاری داشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  5. شاید در متن جامعه ۱۴۰۰ سال پیش عرب، به منظور ایجاد نظم اجتمایی اجرای قوانینی لازم بوده است که پیامبر اسلام آنرا برای قومش تجویز میکرده. حال آنکه آن قوانین به درد همان قبائل بدوی میخوردند و حتا در زمان کنونی هم به درد همان عربها میخورد. سرزمینی چون ایران که در زمان حمله اعراب دارای فرهنگی نسبتا پیشرو بوده نمیبایست عقبگردی کرده و دنباله روی از قوانینی به مراتب ارتجاعی- و خشن اسلامی کند. حیف که نسلهای زیادی از ایرانیان به دنبال سراب عدالت اسلامی (خشونت) گذراندند. از لحاظ تاریخی، به نظر میرسد که روی آوری ایرانیان به اسلام با زور سر نیزه و تهدید صورت گرفته نه با میل اجتماعی. ای کاش باز به خود آمده و پس از قرنها راه خود را با استفاده از عقل و بینش آزاد انتخاب میکردیم، همان کاری که ملتهای آزاد و پیشرو دنیا کردند. انقلاب فرانسه یکی از از آن نمونه است.

    پاسخحذف
  6. inaa ke hamash raavish sonni bud! Hadisio ke az osule kafi edde'aa kardio miaari? : )

    پاسخحذف
  7. حالا بهترین موقع است که منشور حقوق بشر کوروش را در کنار منشور ضد حقوق بشر جمهوری اسلامی و .....قرار دهند تا جامعه امروز قضاوت کند.

    پاسخحذف
  8. خودت زنت کس بده چیکار میکنی؟

    پاسخحذف
  9. اللهم صلي على محمد وال محمد وثبت قلوبنا بعشقهم والتبرئ من اعدائهم الى يوم القيامة يا ارحم الراحمين
    بابک معماری

    پاسخحذف
  10. Ahay mardom, chera hey be arab ha migid soosmar khor? Aya in racist bazi nist?Ta unjayi ke man midunam arab ha haddeaghal orze daran az nafteshun dorost estefade konan ke ma hamunam nemitunim anjam bedim.

    Mikhayn az eslam badetun biad eshkal nadare, vali be ye mardome dige be khatere nezhadeshun tohin nakonid. Vahshi nabashid lotfan, adam beshid.

    پاسخحذف
  11. مادر سگ اگه زن کس بده باید طلاقش داد
    این کثامت کاری باقی مونده سنت جهود یکتا پرسته

    پاسخحذف
  12. این مقاله در دفاع از قانون سنگسار نوشته شده:
    http://www.islamtxt.net/content/question/551

    پاسخحذف
  13. Graphist@
    قطعا اونقدر شعور داره که سنگسار نکنه
    قرن 21 یک نفهمی کثل تو داره از سنگسار دفاع می کنه

    پاسخحذف
  14. متاسفم برای خودم و همه زتان در بند ادیان ضدبشری/ در ضمن از اقایونی که ایتهمه مودبانه راجع به اموالشون با هم بحث میکنن سپاسگذارم

    پاسخحذف
  15. آدم می مونه چی بگه..... واقعا قضیه ی اعتقاد به خدا و اعتقاد به دین و شریعت از هم کاملا سواست...،
    ذات خدا همش مهر و محبت ولی دین و شریعت از هر نوعی که باشه توش ازین چیزا هست....
    حالا فرضن که دو تا  آدم یه کاری کردن اشتباه ، باید انقدر وحشیانه عمل کنن بعدش باهاشون....
    اون آقاییم (یا خانومیم) که همسرش میره این کارز می کنه باید یه جورایی خودشو مقصر بدونه، حالا یا تو انتخابه اولیه یا رفتاری که بعد از انتخاب داره، الآن که عصر جهالت عرب نیست که آدما ازدواجو فقط برا یه چیزش بخوان که......ای بابا..،

    پاسخحذف
  16. سجودی عزیز
    ممنون ازین لینک
    در بالاترین ارسال کردم

    پاسخحذف
  17. اولا روایت کننده گان حدیث قابل نقد هستند چون شیعه نیستن و در ضمن در قران مجازات سنگسار هم نیومده

    پاسخحذف
  18. اون حدیث هایی که گفتید از اصول کافی است رو هم می شه بیارید؟ این ها که همه از سنی ها بود؟

    پاسخحذف
  19. دین اسلام را یک عده مرد خودخواه وهوس باز عرب به نفع خودشان بیان کرده اندحتی اگر قران را درنظر بگیرید گفته زنان و مردان یعنی مثل مسیحیت زن ومرد ازدواجی باید به هم وفا دار باشن.ولی تو اسلام تا به مرداش میرسه تا5 زنشم میتونن بی اجازه زن قبلی صیغه کنن

    پاسخحذف